Pregnancy and Childbirth: History, Medicine and Anthropology

International Symposium

• Data: dal 30 maggio 2017 alle 14:30 al 31 maggio 2017 alle 19:00

• Luogo: Sala Società Medica Chirurgica, Palazzo dell’Archiginnasio, piazza Galvani 1, Bologna

• Modalità d'accesso: Ingresso libero fino ad esaurimento dei posti disponibili

pregnancy

Symposium organizers: Costanza Dopfel (Saint Mary’s College of California, USA), Stefano Arieti, Alessandra Foscati, Antonella Parmeggiani (Università di Bologna, Italy)

The detailed program is available in the symposium website: https://events.unibo.it/pregnancy-childbirth

________________________________________________

30 MAY, 14.30-15
Welcome and Introduction
Costanza Gislon Dopfel (Saint Mary’s College of California, USA)
Bruno Cola (Presidente della Società Medica Chirurgica di Bologna)
Luigi Tomassini (Direttore del Dipartimento di Beni Culturali)

15-15.30
Introductory Lecture
Charles Burnett (Warburg Institute, U.K.)

30 May, Tuesday, 15.30-18
Medicine and the Transmission of Knowledge
Speakers Shlomo Sela (Bar-Ilan University, State of Israel), Fiona Harris-Stoertz (Trent University, Canada), Alessandra Foscati (Università di Bologna, Italy), Adrian Wilson (University of Leeds, U.K.), Iolanda Ventura (Université d’Orléans – IRHT Paris), Stefano Arieti (Università di Bologna, Italy)

31 May, Wednesday, 9.30-12